İcra Memuru İşlemlerini Şikayet Nasıl Yapılır?

İcra dairelerinde her türlü işlem, tarafların talebi üzerine yapılır. Talep üzerine icra dairesi talebin kabulü veya reddi hakkında karar verir.

Şikayet Şartları ve Süresi:

Verilen karar kanuna aykırı olabileceği gibi duruma da uygun olmayabilir. Bazen talepler yerine getirilmeyebilir veya sebepsiz yere sürüncemede bırakılabilir. Bu durumda talepte bulunan taraf icra memuru işlemini icra mahkemesine şikayet edebilir.

Kanuna aykırı veya duruma uygun olmayan işlemler hakkında, işlemin öğrenildiği tarihten itibaren 7 gün içinde icra mahkemesine şikayet başvurusunda bulunulmalıdır. Eğer, şikayetin konusu bir hakkın yerine getirilmemesi veya sebepsiz sürüncemede bırakılması ise her zaman şikayet olunabilir.

Şikayet Üzerine Yapılacak İşlemler:

Şikayet icra mahkemesince, kabul edilirse şikayet olunan işlem ya bozulur, yahut düzeltilir. Memurun sebepsiz yapmadığı veya geciktirdiği işlerin icrası emredilir.

Yargılama Usulü:

İcra mahkemesine arzedilen hususlar ivedi işlerden sayılır ve bu işlerde basit yargılama usulü uygulanır. Talep ve cevaplar dilekçe ile olabileceği gibi icra mahkemesine ifade zaptettirmek suretiyle de olur.

Aksine hüküm bulunmayan hâllerde icra mahkemesi, şikâyet konusu işlemi yapan icra dairesinin açıklama yapmasına ve duruşma yapılmasına gerek  olup  olmadığını  takdir eder; duruşma yapılmasını uygun gördüğü takdirde ilgilileri en kısa zamanda duruşmaya çağırır ve gelmeseler bile gereken kararı verir.

Duruşma yapılmayan işlerde icra mahkemesi, işin kendisine geldiği tarihten itibaren en geç on gün içinde kararını vermelidir. Duruşmalar, ancak zorunluluk hâlinde ve otuz günü geçmemek üzere ertelenebilir.

Leave a Comment