Web Tapu Üzerinden Tapu Başvurusu Nasıl Yapılır?
Her türlü tapu işlemi için Web Tapu veya Alo 181 telefon hattı üzerinden randevu almak gerekir. Bu yazımızda Web Tapu üzerinden tapu başvurusunu anlatıyoruz.
Web Tapu Sistemine Nasıl Girilir?
Web Tapu sitesine, https//webtapu.tkgm.gov.tr/ internet sitesi üzerinden erişilebilir. Web Tapu üzerinden işlem yapabilmek için önce sağ üst köşede başvurucu tipine göre “Kurumsal Başvuru”, “Bireysel Başvuru” veya “For Foreigner” seçeneklerinden biri seçilir.
Bireysel başvurucular, “TC kimlik numarası veya yabancı kimlik numarasını giriniz” alanına TC kimlik numarası veya yabancı kimlik numarasını yazdıktan sonra e-devlet şifresi ile giriş yapmak için e Devlet ile giriş tuşuna tıklamalıdır.
Açılan ekrandan şifre yazılmak suretiyle giriş tuşuna tıklayarak sisteme giriş işlemi tamamlanmış olur.
Şifre girdikten sonra açılan ekran webtapu sisteminin ana ekranı olup tüm işlemler bu ekran üzerinden yapılacaktır.
Web Tapu Sisteminden İşlem Başvurusu Nasıl Yapılır?
Webtapu sistemi üzerinden başvuru işleminin başlatılması için Sol üst köşede yer alan başvuru yap tuşuna tıklanır. Açılan sayfada ilgili tapu işlemi seçilir. Örneğin bir satış işlemi başvurusu yapılacaksa ekranda görülen tapu işlemi tıklanarak işlem seçilmiş olur.
Yapılacak olan tapu işlemi ekranda görünmüyorsa diğer işlemler için tıklayınız tuşuna basılarak listelenen işlemlerden talebe uygun tapu işlemi seçilir.
Yapılacak işlem tapu işlemi dışında bir işlem ise yukarıda bulunan kadastro işlemleri harita işlemleri veya Osmanlıca belgelerle eski kayıt belge işlemleri seçeneklerinden talebe uygun olan işlem türü seçilerek başvuru işlemine başlanır.
Web Tapu üzerinden Taşınmaz Satış Başvurusu nasıl yapılır?
Taşınmaz satış işlemi için, alıcının veya alıcının Web Tapu üzerinden yetkilendirdiği kişinin Web Tapu hesabına girdikten sonra ekranda satış işlemi seçilmelidir.
Açılan kutuya bir cümle ile işleme yönelik açıklama girişi yapılır ve ayrıca satışı yapılacak taşınmaz bilgisi yazılabilir. Bu kutuya işleme yönelik vurgulanmak istenen hususlar da yazılabilir.
Açıklama yazıldıktan sonra sağ alt köşede bulunan ileri tuşuna tıklanarak satışı yapılacak olan taşınmazların listelendiği ekrana geçiş yapılır. Burada sisteme giriş yapan kişinin sahip olduğu veya yetkilendirildiği taşınmazlar otomatik olarak listelenmektedir İşlem yapılacak taşınmaz seçimi yapılarak sağ alt köşede bulunan ileri tuşuna tıklanarak diğer ekrana geçiş yapılır.
Satış işlemi taşınmazın bulunduğu yerdeki tapu müdürlüğü dışında başka tapu müdürlüklerinden de yapılabilir.
Açılan ekran işlem yapılacak olan Tapu Müdürlüğü’nün seçim yapıldı ekrandır. Burada otomatik olarak satışı yapılacak olan taşınmazın bulunduğu Tapu Müdürlüğü seçili olarak ekrana gelmektedir. İşlem farklı bir Tapu Müdürlüğünde işlem yapılacaksa “işlemi farklı bir Tapu Müdürlüğünde yapmak istiyorum” alanı tıklanarak işlemin yapılmak istendiği il ve ilçe seçimi yapılır. İşlem farklı tapu müdürlüklerinde yapılırsa, tapu ve döner sermaye hizmet bedelinin normalin iki katı olarak tahsil edilir.
Satıcı bilgilerinin kontrolü, telefon numarasının güncellenmesi
Müdürlük seçimi yapıldıktan sonra sağ alt köşede bulunan ileri tuşuna tıklayarak diğer ekrana geçiş yapılır. Bu ekran başvuru yapan kişinin bilgilerinin kontrol edildiği ekrandır. Özellikle telefon numarasında bir değişiklik varsa başvuruya devam etmeden önce ekranın sağ üst köşesinde bulunan profil sayfasından telefon numarasının güncellenmesi gerekmektedir. Telefon numarasının güncellenmemesi durumunda başvuru ve satış işlemini yönelik bilgilendirme mesajlarının alınamaz.
Alıcı bilgilerinin girilmesi ve belgelerin yüklenmesi
Açılan ekran satış işleminde alıcı bilgilerinin girişinin yapılacağı ekrandır alıcı gerçek kişi tüzel kişi seçimi yapılır bu seçim yapıldıktan sonra alıcının bizzat mı yoksa vekaletname ile mi tapu müdürlüğüne gideceği işaretlenir ilerleyen aşamada alıcı bilgileri, satış bedeli ve deprem sigortası bilgileri girilir.
Alıcı bilgilerini girerken nüfus cüzdanında yazılı olan isimlerin aynen girilmesine dikkat edilmelidir. Girişler tamamlandıktan sonra işlem için gerekli belgelerin taranmış halleri yüklenir. Onayla ve ileri tuşları sırayla kullanılarak işlemde son aşamaya geçilir. Bundan sonraki aşama bilgilendirme aşamasıdır.
Başvurunun tamamlanması
Lütfen bilgilendirme metnini dikkatli bir şekilde okuyunuz. Bilgilerde yanlışlık varsa, geri tuşu ile ilgili yere dönüp düzeltebilirsiniz. Bilgilerin doğru ve eksiksiz ise, bilgilendirildim alanı tıklanarak başvuru tamamla tuşuna basılır ve başvurunuz Böylelikle tamamlanmış olur.
Bu başvuru tamamlandıktan sonra başvuru bilgileriniz ekranda görüntülenecek olup ayrıca cep telefonunuza kısa mesaj da bu bilgiler gönderilecektir. Bundan sonra anasayfa başvuru takip bölümünden başvurunuzun durumunu takip edebilirsiniz.
Unutulan veya eksik yüklenen belgelerin daha sonra yüklenmesi
Başvuru yapıldıktan sonra işlem için eklenmesi gereken bir belgenin eklenmesinin unutulduğu veya tapu müdürlüğünce başvurunuza ilişkin ilave belge istenildiği durumlarda tapu müdürlüğüne gitmeksizin belgelerinizi sistem üzerinden ekleyebilirsiniz.
Daha sonra belge eklemek için “Başvuru takip” ekranını açarak ekranın en sağda bulunan belge ekle tuşuna basmanız gerekmektedir. Açılan ekranda eklenmesi gereken belge uygun belge türünü seçtikten sonra sarıataş tuşuna basarak belgeyi sistemi ekleyebilirsiniz. Belgenin eklenmesiyle kaydet tuşuna basıldıktan sonra bölge tapu müdürlüğüne gönderilmiş olacaktır.
Web Tapu üzerinden tapu harcı ve döner sermaye hizmet bedeli ödenebilir.
Tapu müdürlüğünce kısa mesajla gönderilen tapu harcı ve döner sermaye bedeli hizmet ödeme işlemleri de yine webtapu sistemi başvuru işlemleri bölümünden online olarak yapılabilmektedir.